01:44
08.01.2009
Vähärasvainen ruokavalio ei sittenkään ole paras vaihtoehto?
Keho.net ylläpito
Yhdysvalloissa tehdyssä tutkimuksessa huomattiin, että välimerenruokavalion kaltainen (35% energiasta rasvasta) toimii laihdutuksessa pitkällä tähtäimellä paremmin kuin vähärasvainen ruokavalio (20% energiasta rasvasta).
Kuuden kuukauden jälkeen molemmat ryhmät olivat tiputtaneet yhtä paljon painoa, mutta jo 12 kuukauden jälkeen ero oli huomattavissa. 18 kuukauden jälkeen enemmän rasvaa syöneet olivat laihtuneet keskimäärin 4.1 kiloa kun vähän rasvaa syöneet vain 2.9 kiloa. Tässä vaiheessa vähän rasvaa syöneistä enää 20% noudatti dieettiään, kun enemmän rasvaa syöneistä vielä 54% seurasi dieettiään.
Tilaa keho.net uutiskirje
Kokoamme uutiskirjeeseen parhaat palat kätevinä linkkeinä.
Kirjaudu sisään
Ei tunnusta? Rekisteröidy! Unohtuiko salasana? Tilaa uusi!
Monta syytä liittyä jäseneksi
- Artikkelit
- Artikkeleita, tutkimuksia, henkilöesittelyitä, vinkkejä...
- Linkit
- Ravintoon, harjoitteluun ja hyvinvointiin liittyvät ajankohtaiset linkit
- Ravinto
- Ilmainen ravintoainelaskuri. Seuraa mitä syöt ja saa ideoita keho.netin reseptiarkistosta!
- Keskustelu
- Laadukasta ja asiallista keskustelua hyvinvoinnista.
- Uutiskirje
- Kokoamme uutiskirjeeseen parhaat palat kätevinä linkkeinä.
