keskustelu

Elämänmuutos

Okei, eli tällä hetkellä 18 vuotias, 160 cm pitkä, ja painoa semmoset 55 kiloa. Suurin ongelma-alue mulla on mun maha, josta en tunnu pääsevän ikinä eroon. Tosin syynä voi olla ensinnäkin se, että olen lyhyt ja ruokatottumukset. Lenkillä käyn muutaman kerran viikossa, ja teen vatsalihaksia yms. kotona. Työtön olen, enkä opiskele, joten ei ole varaa lähteä salille. Olisi kiva saada jonkinlaisia toimivia vinkkejä, miten saada painoa alemmas, muuttaa ruokailutottumuksia ja saada unelmien vartalo? :o Niin, ja tosiaan ruokailunihan ei ole mitenkään terveellistä .D

#1 16.04.2012

Ongelma lienee syömisissäsi. Jätä kaikki höttö-hiilarit pois eli siirry täysjyvätuotteisiin leipä, makaroni ja riisi. Aina puolet lautasesta salaattia ja sitten vähärasvaisia proteiininlähteitä kuten kanaa ja kalaa ja maitotuotteita. Älä myöskään syö sokeripitoisia tuotteita kuten perus jogurtteja, mehuja, limuja, karkkia, leivoksia, jädeä. Tietysti herkuttelu kohtuudella esim. kerran viikossa on ok. Lenkkeily on hyvä rasvanpolttoon + lihaskuntoliikkeet joita löydät netistä.

#2 17.04.2012

Tietysti tuossa on teoria. Ja loppu on itsestäs kiinni pitääkö tahdonvoima.. nimim. herkkusuu

#3 17.04.2012

Pelkällä tahdonvoimalla ei kovin pitkälle pääse ilman repsahduksia, se on inhimillistä. Mieti, miten tekisit pieniä muutoksia syömiseesi, oikeaan suuntaan. Ei kaikesta hyvästä tarvitse luopua, ne voi korvata jollakin muulla. Ensin se tuntuu tyhmältä mutta hyvistä ruoka-aineista tulee hyvä olo. Se ja onnistumisen tunne palkitsee.

Makeanhimoon voi syödä rusinoita, sipsien tilalla voi napostella porkkanasuikaleita tai kaalia rusinoiden tai pähkinöiden kanssa (ne antavat makua kaalille kun ovat vähän aikaa suljetussa astiassa). Makeannälkä vähenee, kun pidät huolta että syöt oikeata ruokaa riittävästi.

Kun tekee mieli vaikka suklaata, kuvittele, millainen äklö olo tulee, kun sitä on syönyt liikaa. Suklaa saa pikkuhiljaa niin huonon mielikuvan, että se on helpompi jättää syömättä.

#4 17.04.2012

Painoindeksisi 21,5 joka on normaalin alarajoilla. Luulen ettei painosi pidä tippua ollenkaan vaan kiinteytyä. Kiinnitä huomiosi ruokavalioon. Pikkuhiljaa muutat niinkuin sade666 mainitsi. Suosittelisin käymistä kehoanalyysissa (ilmaisia mittauksia torikeskuksissa ja kuntosaleilla välillä)
Kehoanalyysi on suuntaa-antava.
Mutta jos maha on ongelma. niin syviä vatsalihaksia! esim. http://www.sporttimedia.fi/arkisto.php?nayta=artikkeli&sivu=kuntovinkki&id=21

http://sweetlife1.blogspot.fi/2011/06

#5 29.06.2012

Sinun täytyy olla kirjautuneena sisään jättääksesi vastauksen.