Foam roller
20.06.2008 09:06Foam roller

Väinö Lestelä
Sain juuri kaverin kautta tilattua ensimmäisen foam rollerini, ja täytyy todeta, että pala styroksia ei ole ikinä ollut näin nautittavaa! Jos käytte jenkeissä, suosittelen hommaamaan tuliaisiksi.
Artikkeli aiheesta: Feel better for 10 bucks.
21.06.2008 11:05

lothar
Ai että suomesta ei noita saa?Netin kautta voi varmaan tilata..pitäis hommata.Kovasti olen sitä ylistäviä kirjotuksia lukenut.
23.06.2008 15:43Väinö
Tonnis
Kuinka paljon tuo rolleri antaa periksi? Itse tein innoissani oman muutama kuukausi sitten juuri tuon kyseisen artikkelin innoittamana. Muoviputken päälle teippasin pari kertaa ympäri kierrettyä retkimakuualustaa. Täytyy nolona todeta että rolleri on unohtunut vaatekaapin nurkkaan, mutta täytyisi varmaan ottaa taas käyttöön.
23.06.2008 16:23

Väinö Lestelä
Väliltä "ei juuri lainkaan ja ihan pikkasen". Hyvä idea toi teippaus.
Yksi vaihtoehto on ostaa tennis- sähly tai esim. kaukalopalloja ja joko teipata kaksi yhteen vierekkäin tai laittaa ne sukan sisään ja sitoa pää.
Sillä saa vähän eri tarkoitukseen sopivan, mutta yhtä hyödyllisen itsensärääkkäysvälineen.
Myös yksi pallo on hyödyllinen kapistus.
23.06.2008 19:47
Ciru
Minä rullailen sellaisella lasten uimatuubilla ja hyvin vörkkii, eikä maksa paljon mittään. Se on sellainen pitkä vaahtomuovinen putki, joilla mukulat kelluu altaissa. Siitä kun leikkaa sopivan palan ja eiku rullailemaan. Kun vaahtomuovi "väsyy" runnomisesta, niin uutta pätkää kehiin.
Tämä minun versioni on hieman hellempi :). Sopii erinomaisesti esim. rintarangan manipulointiin.
24.06.2008 09:18
Tonnis
Oma rollerinikin taitaa olla pehmeysasteelta aika lailla Väinön kuvauksen mukainen.
04.07.2008 20:14

Väinö Lestelä
Mä olen nyt rullaillut treenien jälkeen illalla kaikessa rauhassa lähinnä lantion seutua ja selkää. Mun kroonisiin lantio-ongelmiin toi auttavan ihan älyttömästi, ja toimii selvästi pakollista venyttelyä paremmin.
Olen ujosti kokeillut myös pohkeisiin yms, mutta kipu on suorastaan käsin kosketeltavaa...
05.07.2008 14:30
akonan
kwaka kwaka kwaka mouliii
Oma foam rollailu toimii tuon (pakollisen) venyttelyn tukena. Eka foam rollaten lihakset rennoiksi ja sitten venyttelyt. Toimii!
02.08.2008 09:46

Control Balance
Moi, uusi täällä!
Kyllä noita rullia saa Suomestakin. Method Putkisto- ja pilatesohjaajat ovat käyttäneet niitä jo vuosia. Kutsumme niitä yksinkertaisesti rulliksi (tai pilatesrulliksi). Monet ohjaajat myyvät niitä, ja netistä voi tilata ainakin osoitteesta:
http://www.methodputkisto.com/kauppa/
Tuo kyseinen rulla on kasattu kiekoista (siitä johtuu sen raidallisuus, joka toinen kiekko on eri värinen). Eli sen pitäisi pysyä todella pitkään tukevana!
21.08.2008 08:27foam roller

rullaaja
rullaati rullaa
Löytyy myös vesijuoksukaupasta http://vesijuoksu.fi/catalog/product_info.php?cPath=32&products_id=56
Näitä rullia saa mitoilla mitat: Pilates rulla 900x150x Paino 620g. Väri valkoinen
21.08.2008 08:36foam roller

rullaaja
rullaati rullaa
http://vesijuoksu.fi/catalog/product_info.php?cPath=32&products_id=56
Edellinen osoite oli kämmi mutta tästä löytyy
21.08.2008 11:31

Väinö Lestelä
Kyllä kieltämättä syö miestä, kun täällä päässä rullat maksaa puolet enemmän kuin jenkeistä tilattuna... :/
Alle $20 vs. 28-41e, niin valinta ei liene vaikea.
25.08.2008 16:02Foam roller

rullaaja
rullaati rullaa
Täällä päässä on merkitty paljonko tuote painaa. Voi etukäteen jo arvioida aineen kovuuden. Minulle on tarjottu ja olen myös myynyt putkia painolla 400g ja ne on hepposempia. Mielestäni olisi rehdinpää myydä tämän tyyppiset tavarat kilohinnalla.
27.10.2008 11:03

Control Balance
Rullaharjoittelua marraskuussa (Hki):
(pilatesperuskurssi varmaan oltava alla, mutta niitähän järjestetään viikoittain)
>> >>Jennifer Staceyn Pilates-workshopit
Kansainvälisesti arvostettu Pilates-opettaja ja liikunnan asiantuntija Jennifer Stacey
opettaa Pilatesta Somatic Studiolla!
Jennifer Stacey on opettanut Pilatesta yli 19 vuotta, liikunnan alalla hän on työskennellyt jo yli 28 vuotta. Jennifer on saanut oppinsa Joseph Pilateksen kouluttamilta opettajilta, eli hän on toisen sukupolven Pilates-opettaja. Uransa aikana Stacey on lisäksi kehittänyt menetelmää vuosien saatossa runsaasti ja kirjoittanut useita Pilates-aiheisia kirjoja.
Nyt myös sinulla on mahdollisuus päästä Jenniferin ammattitaitoiseen pilates-opetukseen Somatic Studion
workshopeilla. Opetuskieli englanti.
Kurssiaikataulu
Roller Workshop
Vinkkejä harjoitteluun Pilates-rullan avulla
ti 25.11.08 klo 16.30–19.45 (kesto 3 h)
Hinta: 99 €
Magic Circle class
Pilates-renkaan käyttö stabilaatioharjoittelussa
to 27.11.08 klo 16.30–19.45 (kesto 3 h)
Hinta: 99 €
Ilmoittautuminen & lisätiedot
puh. (09) 565 8820
asiakas@somaticstudio.com
<< <<
Allekirjoittanut on menossa Roller- workshoppiin!
Sinun täytyy olla kirjautuneena sisään jättääksesi vastauksen.

22.11.2008
09:54