Front Squat Harness
09.04.2008 09:05Front Squat Harness
Tonnis
Moro,
Onko kenelläkään täällä kokemusta tuollaisista etukyykyn apuvälineistä? Tsekkaa tuolta noiden ketjujen alapuolelta tuo Front Squat Harness:
http://www.ironwoodyfitness.com/accessories.php
Itselläni ei oikein joustavuus riitä etukyykyissä. Tanko yrittää lattialle ja muutenkin painaa kipeästi. (nynny...) Tuollaisesta voisi todellakin olla apua. Tosin maksaakin aika paljon.
09.04.2008 09:11
akonan
kwaka kwaka kwaka mouliii
Se on tekniikkalaji! t. kankea kaverisi :D
Liikkuvuustreeniä ja venyttelyä ennen (etu)kyykkyä. Kädet riittävän levellä (varsinkin jos olkapäät ottavat vastaan), olkapäät eteen (tämä on paras vinkki mitä olen saanut, kiitos Wunder!) ja tarpeeksi kevyet painot.
Tuollaisen laitteen avulla tuo ei mielestäni enää ole etukyykky.
09.04.2008 09:13
akonan
Vielä hieman tietoa, että saatte käsityksen mun kankeudesta: Nyt kun kylmiltään yritän (ilman painoa) saada tuota räkkiasentoa, jäävät rystyset n. 15 sentin päähän olkapäistä :)
Toinen iso asia, jonka Wunder opetti oli ihan tuo kyykyn syvyys. Auttomattoman korkealle olin jäänyt..
09.04.2008 09:16
Chihuahua
"Don´t know ´bout your brain but you look alright"
Tuo oli uusi tuttavuus, mutta tätä olen harkinnut:
http://www.davedraper.com/fitness_products/product/TTS.html
Jos tässä nyt ikinä uskaltaa kyykätä, niin tuollaisella voisi helpottaa hartiaseudun elämää.
09.04.2008 09:24
akonan
Hmm.. Eikö noita ongelmia kannattaisi hoitaa eikä kiertää lisälaitteilla? Vai missaanko tässä jotain? :)
09.04.2008 09:24Tonnis
Chihuahua
Jos olkapäät ovat reilusti edessä ja mennään aivan alas saakka, pääsee selkä helposti pyöristymään. Ainakin pitkäjalkaisilla.
Millä otteella Tonnis teet tuota? Ei taidettu etukyykkyä värkätä urkalla. Jotain maajussikävelyä kyllä muistan... :D
Mulla onnekkaalla kädet taipuu pitelemään tankoa, eikä tarvi kaikkea painoa laittaa olkapäiden päälle. Hartioita leveämpi ote auttaa, ei jää hauikset väliin ja saa kyynärpäät riittävän ylös. Enpä kyllä ole etukyykkyä ikinä tehnyt yli sadalla kilolla, joten en osaa oikein tietää miten vaikeaa se on tonniksen lukemilla.
09.04.2008 09:26
Chihuahua
akonan kirjoitti: Hmm.. Eikö noita ongelmia kannattaisi hoitaa eikä kiertää lisälaitteilla? Vai missaanko tässä jotain? :)
Ihan kaikkea ei voi hoitaa tai ainakin se vie pitkään (vrt. melkein kahden vuoden mittainen kuntoutukseni). Sillä välin kun liikkuvuus palautuu hiljalleen, on mukava treenata terveitä jäseniä. :D
09.04.2008 09:33
akonan
Chihuahua kirjoitti: Jos olkapäät ovat reilusti edessä ja mennään aivan alas saakka, pääsee selkä helposti pyöristymään. Ainakin pitkäjalkaisilla.
Tuo selän pyöristyminen on usein kiinni lantionseudun liikkuvuudesta / kyykkyasennon leveydestä sekä kyykkytekniikasta (kyykätään liikaa "suoraan alas", polvet liikkuvat eteenpäin)
Kaikkea ei voikaan hoitaa, mutta miksi ei esim. korvata koko liikettä? Käsipainot harteilla tai sivulla tulee ekana mieleen. Jos taas corea haluaa treenata siihen löytyy omat treeninsä.
Etukyykyssä on monta liikkuvaa osaa ja jos jokin niistä on rikki, ei homma valitettavasti toimi.
09.04.2008 09:39
Chihuahua
Varovaisesti kokeilemalla kyllä löytää korvaavia tekniikoita ja kokonaan uusia liikkeitä, totta kyllä. Mutta jos tuollainen hökötys toimii ja pystyy jatkamaan treenejä, niin kannattaahan sitä kokeilla.
09.04.2008 10:00
Tonnis
(Reilussa puolessa tunnissa kahdeksan vastausta. Kiitos kommenteista:)
"Tuollaisen laitteen avulla tuo ei mielestäni enää ole etukyykky."
Nyyh, niin...
Chi, etukyykkyä olen tehnyt aiemmin bodarityylin ristiotteella, kun ei vain ole taipunut painonnostotyylin alle. Solisluihinkin tuo perhana painaa niin kipeästi. Edellisellä salilla ollut Safety Squat Bar oli mukava tanko. Se on tavallaan vähän kuin niskakyykyn ja etukyykyn välimuoto. Asento on pysty kuin etukyykyssä.
Kankeille kavereille olen kyllä nähnyt sellaisenkin apukeinon, että pujotetaan vetoremmit tangon ympärille ja pidetään remmeistä kiinni tangon yläpuolelta. Voisi alkaa kokeilemaan josko tuo sitten toimisi.
15.05.2008 11:55Tonnis
Chihuahua
Ouluun Alppilaan avataan kesäkuussa uusi sali. Välineissä lueteltiin mm. etukyykkyhaarniska. Avoimien ovien päivänä 7.6. voisi käydä tsekkaamassa paikat?
27.05.2008 09:06Chi
Tonnis
Sori myöhäinen vastaus, en ole näemmä joutanut muutamaan päivään vierailemaan täällä. Sovittaisko treffit tuonne silloin?
Itse asiassa treenasin samoissa tiloissa olleella Fitness & Golden Sitella 2007 alusta tämän vuoden maaliskuulle, kunnes paikka meni kiinni. Nyt samoihin tiloihin avataan uusi sali. Sijaintikin on loistava, kun asun siinä kilometrin päässä.
27.05.2008 09:32
Chihuahua
Käsittääkseni mulla ei oo 7.6. mitään estettä. Vois käydä katselemassa paikat. Sehän avataan ihan pian, joten mulle käy kyllä ens viikolla ilta-aikakin. Kai sinne pääsee ilmaiseksi tutustumaan. Ei juuri kiehdo avoimien ovien päivän Mentulat...
27.05.2008 11:03
Tonnis
Jep, voisi käydä ensi viikolla katsomassa kun näyttää olevan päivystys ma-ke-pe 17-19. Dippitelinettä ei mainittu. Olen innostunut dippailemaan vuosien tauon jälkeen, kun huomasin että se ei enää satutakaan selkääni.
27.05.2008 11:21
Chihuahua
Minä en ole dipannut kertaakaan yli vuoteen, enkä kunnolla puoleentoista vuoteen, joten olishan tuo mielenkiintoista testata. En oo varma maanantaista, mutta ke voisi sopia.
08.06.2008 20:57
Tonnis
Käytiinpä Chin kanssa tsekkaamassa tuo uusi sali ja hyvältä vaikutti, ainakin minun mielestäni. Ja tosiaan, ihan samanlainen etukyykkyhaarniska löytyy salilta!
17.06.2008 20:38

Väinö Lestelä
Kuten sanonta kuuluu, yksi ihminen kolmestakymmenestä ei oikeasti pysty etukyykkyräkkiin, 29 ihmistä sanovat etteivät pysty.
Lisäliikkuvuus hartioihin ei ole koskaan pahasta.
Kankeille kavereille olen kyllä nähnyt sellaisenkin apukeinon, että pujotetaan vetoremmit tangon ympärille ja pidetään remmeistä kiinni tangon yläpuolelta. Voisi alkaa kokeilemaan josko tuo sitten toimisi.
Tonnis, toi on tosi hyvä tekniikka, ja toimii kyllä.
Sinun täytyy olla kirjautuneena sisään jättääksesi vastauksen.

22.11.2008
15:29