keho.net liikuttaa myös sinua

Keiju vai (v)oivariini?

22 viestiä

25.05.2009 18:37Keiju vai (v)oivariini?

Rime

Niinpä, kumpaa kannattaa laittaa leivänpäälle: 70% Keijua, jolla on sydänmerkki vai oivariinia?
Ja kuinka paljon per leipä?

Ruisleipää menee normaalisti 3 viipaletta päivässä.

25.05.2009 23:49

mari3

mari3
Don´t dream it, be it.

Määrä riippuu siitä, minkä verran rasvaa muutoin saat ravinnostasi. Itse syön leivän yleensä muilla päällisillä, mutta jos tykkäät teollisesta margariinista, eiköhän semmoinen teelusikallinen tai kaksi reissumiehen päällä ole ihan sopiva. Reilu makkara- tai juustovoileipä ei mielestäni kovin paljoa ekstrarasvaa tarvitse.

Keijusta ja oivariinista en sano puoleen tai toiseen mitään - muut täällä kehossa tietävät suomalaisten margariinien rasvakoostumuksesta enemmän kuin minä.

Itse tein opiskeluaikoina itse omaa "margariinia" tehosekoittimessa vedestä, voista ja kylmäpuristetusta öljystä. Samanverran kaikkia ja sekoittimeen, voi huoneenlämpöisenä. Kaada valmis sekoitus kannelliseen kuppiin ja pidä aina kylmässä - löystyy lämmössä helpolla! Levittyy hyvin ja maistuu, muttei toki sovi paistamiseen eikä oikein lämpimän leivän päälle.

Voit myös tehdä levitteen öljystä ja rahkasta ja maustaa vaikka persiljalla ja yrttisuolalla - sitä voi vedellä isommatkin nietokset leivälle. Huipputerveellistä ja hyvää.

02.06.2009 14:31Öljyistä..

Rime

Mikä öljy sellaisenaan olisi paras leivälle?
Ja kuinka paljon per leipä?

Ostin auringonkukkaöljyyn säilöttyjä oliiveja, ja mietin oisko pari oliivia muussattuna per leipä ok?
Ne on tosin aika suolasia.. :/

Sori kun kyselen koko ajan.

03.06.2009 15:16

sasku

Rapsi/rypsiöljy on hyvää ja rasvahapot hyvässä suhteessa. Oon käyttänyt sitä voihin sekotettuna kuten Marikin.

24.06.2009 17:56Ostin nyt..

Rime

sitten tota 70% keijua, koska siinä on vähemmän tyydyttynyttä rasvaa ja omega 3 -ja 6:sta. Ja sillä on se sydänmerkki.

Onko sillä oikeastaan ravitsemuksellisesti kauheasti väliä käyttääkö 70% vai 80%?
Pitäis käyttää levitettä 1 tl/per leipä, eli 6g.

Entäs jos siirryn myöhemmin tohon 80% oivariiniin, niin voiko tulla lisäkiloja tms?

26.06.2009 22:15ähh..

Rime

oon niin epätoivonen näiden mun syömisien kanssa.

Oisko mitään vinkkejä miten sais mahd. nopeesti ja paljon painoa? (normaaliksi..)
jotain ravinnejuomia tms?

kuukautisia ei ole ja jalkani oon juossut pilalle.
vatsalihaksia on pakko tehä joka aamu.

27.06.2009 11:18

Arthuro

Arthuro
Vierivä kivi ei sammaloidu

Hei Rime

Kaikkein parasta tietysti olisi syödä mahdollsimman paljon monipuolista perusruokaa. Jos se tuntuu mahdottomalta, voit kokeilla jotain ns. gaineria... kiinteän ravintosi lisänä.

Esimerkiksi :

http://www.fast.fi/Tuotteet/mass2.html

27.06.2009 14:35Oisko..

Rime

olemassa toisenlaisia lisäravinteita, joissa Ei ole proteiinia?

29.06.2009 09:40

Arthuro

Arthuro

29.06.2009 16:01Entäs normi..

Rime

tuotteet? Mistä sais hyvin nestemäisenä ton 250-300kcal mahdollisimman pienenä määränä?
Jos vaikka lurauttais jotain pellavasiemenöljyä jugurttiin, niin paljonko sitä sais laittaa?
Entä kuinka monta mantelia pitäis syödä tohon kalorimäärään?

Ettei tarvis aina ostaa noita kalliita Nestlen juomia apteekista.

29.06.2009 17:31

Arthuro

Arthuro

Ruokalusikallisessa (noin 14 ml) pellavansiemenöljyä on 126 kcal. Siten kahdesta päivässä tulee tuo 250 kcal.

Manteleiden energiasisältö on 100 grammaa kohden: proteiinia 21 g, rasvaa 51 g, hiilihydraatteja 8 g ja energiaa 573 kcal. 50 grammaa manteleita antaa siten energiaa 250-300 kcal.

29.06.2009 21:29Lihottaako..

Rime

rasvan kalorit enemmän vaikka se kalorimäärä ois sama?

esim. Sokeripitoinen juoma tai öljy, mutta sama määrä kaloreita.

30.06.2009 09:23

Arthuro

Arthuro

Jos aineenvaihduntasi toimii normaalisti rasvojen ja hiilihydraattien osalta, on sama kummasta ylimääräiset kalorisi tulevat.

Suosittelen silti mieluummin hyviä rasvoja (esim. pellavansiemen- tai rypsiöljy, mantelit tai saksanpähkinät) kuin tavallista valkeaa sokeria.

01.07.2009 17:36Mitä..

Rime

tarkoittaa että Jos toimii normaalisti rasvojen ja hiilareiden osalta? :o

01.07.2009 18:19

Arthuro

Arthuro

05.07.2009 15:51Kuinka paljon..

Rime

painoa pystyy max. nostaa viikossa?

Oon kuullu että jopa 3-4 kiloa.
Kuinkahan?

05.07.2009 16:16

Arthuro

Arthuro

Teoriassa paino nousee 3-4 kiloa viikossa, jos syö tuona aikana 21 000 - 28 000 kilokaloria yli kulutuksen. Päivää kohden ne tekevät ylimääräistä 3000 - 4000 kcal.

Painoon voi vaikuttaa tilapäisesti myös kehon nestemäärää muuntelemalla. Kun juo paljon, paino tilapäisesti nousee (jos ei hikoile eikä käy vessassa). Kamppailulajeissa painoa pudotetaan ennen punnitusta runsaasti hikoilemalla ja juomalla niin vähän kuin mahdollista.

Nopea painon lisääminen tai pudottaminen ei ole koskaan terveyden kannalta suositeltavaa. Sopivaksi vauhdiksi on molempiin ehdotettu 500-1000 grammaa viikossa (= 500-1000 kcal:n päivittäinen ero kulutukseen nähden).

09.07.2009 17:52Entäs..

Rime

Kuinka paljon kannattaa/olisi hyvä käyttää öljyä erikseen ton margariinin lisäks?

21.07.2009 18:04Mass2

Rime

Käykö toi Fastin mass2 -tuote myös siis tälläselle joka on tällä hetkellä liikuntakiellossa?

Että söisin sitä normiruoan lisäksi.

21.07.2009 18:56

Arthuro

Arthuro

Käy kyllä myös Sinulle, Rime.

Sinun täytyy olla kirjautuneena sisään jättääksesi vastauksen.

Tilaa keho.net uutiskirje

Kokoamme uutiskirjeeseen parhaat palat kätevinä linkkeinä.

Kirjaudu sisään

Muista kirjautumiseni tältä koneelta

Ei tunnusta? Rekisteröidy! Unohtuiko salasana? Tilaa uusi!

Monta syytä liittyä jäseneksi

Artikkelit
Artikkeleita, tutkimuksia, henkilöesittelyitä, vinkkejä...
Linkit
Ravintoon, harjoitteluun ja hyvinvointiin liittyvät ajankohtaiset linkit
Ravinto
Ilmainen ravintoainelaskuri. Seuraa mitä syöt ja saa ideoita keho.netin reseptiarkistosta!
Keskustelu
Laadukasta ja asiallista keskustelua hyvinvoinnista.
Uutiskirje
Kokoamme uutiskirjeeseen parhaat palat kätevinä linkkeinä.

Keho.net haku