04:26
20.05.2013
Mitä syötte aamupalaksi?
22.04.2010 09:51
mari3
Don´t dream it, be it.
Mä mietin kovasti eilen tuota sun aamiaistas Mukkelis. Minkähän vuoksi yleinen käsitys hyvinvointia parantavasta ruokavaliosta on niin kovin toisenlainen täysjyväleipineen ja vähäisine proteiineineen? Tuo sun syömisesi kuulostaa melkein Atkinsilta. Vai olenko aivan hakoteillä? Onkohan suurin osa ihmiskunnasta siis aivan erilaisia kropaltaan kuin sinä? Vai ovatko suositukset vääriä?
Mä en sinänsä suositusten mukaan syö, vaan mulle tärkeää on, että ruoka maistuu ja etten kuormita sillä ympäristöä ja aiheutan mahdollisimman vähän kärsimystä muille olennoille. Mulle maistuvat vain kasvikunnan tuotteet - maitotuotteet kylläkin, mutta niitä vähennän koko ajan - liha, munat sun muut ovat mulle kauhistus. En myöskään ideologiani vuoksi voi syödä kuolleita eläimiä enkä paljoa eksoottisia ruoka-aineita. Koetan syödä niin pitkälle lähiruokaa kuin mahdollista. Eli avokado on esimerkiksi harvinainen herkku. Noh, nämä asiat ovat aina oman harkinnan varassa - kukin voi parhaiten omalla tavallaan.
22.04.2010 10:07kyllä vain..
Mariiia
Jokainen on erilainen:) Itse kyllä pyrin syömään aamuisin puuroa tai jälkiuunileipää + ne marjat ja rahkat yms. Itekin käyn tunnin pitusilla hölkkälenkeillä välillä aamusin ja sen jälkeen kyllä on sellanen nälkä että puuroa,rahkaa ja hedelmiä saatava! muuten kuolee nälkään ja tärisee :D ja lisäksi vielä palautumisjuoma ehdoton. Olen huomannut kehittyväni hyvää tahtia heti kun aloin juomaan säntillisesti palautumisjuoman ja syömään välipaloja. Prässiinkin olen lisännyt yht 40 kg alkuvuodesta jne. tuntuu mukavalta huomata että rasvaa palaa ja lihasta tulee..
sanoppa tuo poikaystävälleni joka ei ole vielä sisäistänyt välipalojen ja proteiinien todellista merkitystä treenaamisen kannalta. hän ihmettelee kun iskee väsymys treenin jälkeen ja salilla alkaa väsyttämään yhtäkkiä. ja iltapäivällä töissä pää kipeä ja vituttaa. Olen yrittänyt näyttää esimerkkiä ja hienovaraisesti esittää näkemyksiäni ja jakaa tietoani mutta aika turhaan! " oon treenannu ja urheillu jo ennen ku synnyit"
voivoi.. omapa on asiansa. Ei se tarkota etten tiedä mistään mitään vaikka olen treenannut vasta yhteensä 2 vuotta ja hän 10. Hän ei ole pikkupoika enää. Hän tekee vielä fyysisesti suht raskasta työtä ja hänen päivittäinen energiansaantinsa alittaa usein omani! ja hän on kuitenkin mies ja painaa 20 kg enemmän. Lähinnä harmittaa koko juttu.
anyway erilaisia aamupaloja on kiva joskus kokeilla vaihtelun vuoksi! :)
23.04.2010 22:28
mari3
Don´t dream it, be it.
Joo-o, Mariiia, äijät on kyllä joskus sellasia jääriä... Mun mies ei ole koskaan ajatellut ruokaa proteiineina, rasvoina ja hiilareina - mikä sinänsä on vain hyvä asia - joten hän syö sitä mitä on saatavilla ja mikä maistuu ja täyttää. Juuri tultiin kotiin Alpeilta neljän tunnin maastopyöräreissulta. Matkaeväänä hällä oli hervottomat makkaravoileivät ja pari Snickersiä. Kotona hän pisteli samantien jättiannoksen Currywurstia (eli kaksi pannussa paistettua kabanossia, currya ja ketsuppia) sekä pellillisen ranskiksia ja salaattia. Hmmm. Noh, hänelle maistuu ja kun kerran voi hyvin, niin mikäs siinä. Sotii vaan hiukkasen mun näkemyksiä vastaan...
Mutta välipalojen merkityksen olen hänelle opettanut! Teen kiltin kotirouvan tavoin hänelle joka aamu rahka-jogurtti sekoituksen, johon lisäilen kaiken maailman hiutaleita, jyviä, pähkinöitä ja marjoja. Sen hän syö kiltisti töissä iltapäivällä. Eikä makeat valmisjogurtit enää edes maistu! Jes, voitto!
Käsittämätöntä on myös, että hän voi syödä kaksi isoa täysjyväleipää makkaran ja juuston tai Nutellan kanssa ja vaikkapa omenan ja palan kuivakakkua, ja lähteä siitä suoraan juoksulenkille! Siitä mä olen hälle vähän kade, koska mä joudun miettiimään ja varomaan esim. kuituja niin pirun tarkkaan ennen liikuntaa. En tarkoita että haluaisin välttämättä syödä makkaravoileipiä ennen lenkkiä, mutta hiukka spontaaniutta olisi kiva olla. Juoksulenkit teen poikkeuketta aamuisin joko tyhjällä vatsalla tai jonkun kevyen juoman tms. voimin. Välillä ärsyttää, kun vatsa on niin herkkä. Pitkillä pyörämaratoneilla en koskaan saa syötyä tarpeeksi - illalla ja seuraavina päivinä sitten tankkaillaan! Joten painunpa tästä taas syömään lisää...
24.04.2010 09:23
mukkelis
monkeyfood.net
Mari, noudatan pääpiirteittäin ns. kivikautista eli paleoliittista ruokavaliota (ei viljaa, sokeria, maitotuotteita, hyvin vähän hiilaria) joka on vähähiilarisuudessaan lähellä Atkinsia. Muuten vielä tarkemmin noudattaa sitä ruokavaliota, johon elimistömme on paleoliittisella kaudella sopeutunut. Tavoitteena on optimoida terveys ja siitä seuraten toimintakyky, pitkällä aikajänteellä.
Kaiken opiskelemani perusteella nykysuositukset ovat aivan hakoteillä. Ihminen ei mm. tarvitse viljan kuitua vaan luultavasti suurin osa, elleivät kaikki ihmiset, ovat yliherkkiä gluteenille, tietäen tai tietämättään. Kaiken keräämäni tiedon perusteella olen myös vakuuttunut siitä, että ravinnon liiat hiilihydraatit, olivat sitten "hitaita tai nopeita", ovat syynä moniin terveysongelmiin.
Ruokavalioni taustalla eivät siis ole olleet painonpudotus tai painonhallinta, mutta sivutuotteena rasvaprosentti on laskenut. Terveys on kuitenkin minulle ensisijaista. Se on itsekästä, mutta toisaalta ajattelen, että jossen ole terve, minusta ei ole muillekaan mitään hyötyä.
Syömäni liha on eettisesti tuotettua tai luomua. Ymmärrän näkökulmasi luonnonvarojen haaskaamisesta ja eläinten oikeuksista, mutta edellisiin yritän vaikuttaa muilla keinoin ja jälkimmäistä koen kunnioittavani käyttämällä rahani eettisesti tuotettuun.
Vaan näin minä voin hyvin ja mm. vuosikymmenen jatkuneet vatsaongelmat ovat historiaa... Uskomatonta! Ja uskomattoman helpottavaa. Toivottavasti tekin voitte hyvin :-)
Tässä vielä yksi tuore blogipostaus hiilareiden yhteydestä syöpiin, noin esimerkinomaisesti. Myös esim. neurologisiin ja muistisairauksiin katsotaan olevan selvä yhteys. Koskettaa minua läheltä työni vuoksi, jossa teen töitä jatkuvasti eri tavoin sairaiden ihmisten kanssa ja samalla turhaudun, kun ajattelen mitä mahdollisuuksia olisi parantaa elämänlaatua (ja erityisesti ennaltaehkäistä sairauksia) ruokavalion avulla.
24.04.2010 20:56
mari3
Don´t dream it, be it.
Moi Mukkelis! Sun näkökantasi ovat kiinnostavia, ja elämäntyylisi kuulostaa järkevältä. Muakin kovasti kiinnostaisi ns. juurille palaaminen, pyrin itsekin syömään mahdollisimman "puhdasta" ja valmistamatonta ruokaa.
Samalla mietin, että voivatko kivikautiset ihmiset meitä paremmin? Ainakaan he eivät eläneet kovin vanhoiksi. Sairaudet olivat erilaisia, tai sitten kuoltiin ennen kuin kerettiin sairastua. Mutta ehkä tähän oli muita syitä kuin ruokavalio. Kuten joka toisen puun takana vaanivat sapelihammastiikerit... Ja tiikereitä pakoon juostessa ei paljon jenkkakahvoja ja luukatoa sun muuta päässyt kehittymään. Koko elämä oli niin erilaista, että vertailu nykypäivään on vaikeaa.
Noh, pitkäikäisyys ei tosin ole ainakaan minun mielestäni mitenkään haviteltava päämäärä, vaan ennemminkin luonnon ja muun ympäristön kanssa jonkinlaisessa yhteisymmärryksessä eläminen ja toisaalta oman terveyden hoitaminen siten, että elää sen aikaa kun elää terveenä ja toimintakykyisenä. Tästä olen aivan samaa mieltä sun kanssasi, Mukkelis.
Mun ongelmani on, että näen maailman ongelmineen liian synkkänä ja unohdan siinä samassa elää itse. Mitä järkeä on synkistellä ja maalata kauhuskenaarioita kaiken päivää? Ei mitään. Mutta minkäs teet, kun maailmantuska painaa... Pitäisi vain jaksaa olla positiivinen ja koettaa vaikuttaa itselleen tärkeisiin asiohin niin hyvin kuin voi.
Ja vielä ruokavaliosta: Olisi tosiaankin hienoa elää ilman vatsavaivoja! Mutta mahtaakohan tuo kivikauden ruokavalio toimia ilman eläinkunnan tuotteita? Taitaisi mennä aika heppoiseksi. Pelkkää rasvaa ja vihanneksia. Hmmm...
25.04.2010 13:14
Ciru
mukkelis kirjoitti:Kaiken opiskelemani perusteella nykysuositukset ovat aivan hakoteillä. Ihminen ei mm. tarvitse viljan kuitua vaan luultavasti suurin osa, elleivät kaikki ihmiset, ovat yliherkkiä gluteenille, tietäen tai tietämättään. Kaiken keräämäni tiedon perusteella olen myös vakuuttunut siitä, että ravinnon liiat hiilihydraatit, olivat sitten "hitaita tai nopeita", ovat syynä moniin terveysongelmiin.
Olisi mielenkiintoista kuulla tästä lisää ja vähän tarkempaa infoa. Mitä terveysongelmia tarkoitat? Suomessa sydän- ja verisuonitaudit ovat nro 1 tappolistalla.
27.04.2010 15:15

outiirmeli
jos lumi on keltaista, älä syö sitä
Mun aamiainen sisältää kaurapuuroa, vehnäleseitä, pellavansiemenöljyä, soijalesitiinirakeita, raejuustoa sekä mehukeittoa. Vielä puoli vuotta sitten tuo aamiainen kuulosti tosi kummalliselta mutta kokeilin, tunnustelin ja ihastuin :) Toi pitää myös nälän tosi hyvin poissa, pelkkä puuro ei mulla ainakaan pidä nälkää, vaikka sitä söisi kuinka paljon. Tai no, ehkä kattilallinen pitäisi :D
27.04.2010 15:17

outiirmeli
jos lumi on keltaista, älä syö sitä
Mun aamiainen sisältää kaurapuuroa, vehnäleseitä, pellavansiemenöljyä, soijalesitiinirakeita, raejuustoa sekä mehukeittoa. Vielä puoli vuotta sitten tuo aamiainen kuulosti tosi kummalliselta mutta kokeilin, tunnustelin ja ihastuin :) Toi pitää myös nälän tosi hyvin poissa, pelkkä puuro ei mulla ainakaan pidä nälkää, vaikka sitä söisi kuinka paljon. Tai no, ehkä kattilallinen pitäisi :D
Sen lisäksi beroccaa (tai vastaavaa), omega 3 sekä tällä hetkellä myös itselläni tuo Animal Pak, sitä en tosin syö kaiken aikaa, nyt otin toisen reilun kk satsin puoleen vuoteen. Kahvia myös kupillinen.
30.04.2010 06:13
mukkelis
monkeyfood.net
Mari, itse asiassa, paleoliittisella kaudella ihminen eli suunnilleen yhtä vanhaksi kuin nykyään. Keskiarvoa laskee vain huomattavasti suurempi määrä lapsikuolemia sekä onnettomuuksia, ei ollut antibioottejakaan vaan villimmät olosuhteet. Yleinen virhekäsitys, että olisivat olleet lyhytikäisiä muuten. Onneksi eivät. :-)
Lisäksi paleoihmiset kyllä saattoivat sprinttiluonteisesti juosta eläimen perässä tai karkuun, mutta eivät tehneet mitään aerobista liikuntaa: vaelsivat sen sijaan pitkiä matkoja hyvin rauhallisella sykkeellä. Tästä on myös rutkasti opittavaa nimenomaan aerobisen liikunnan hyötyjen (kyseenalaisia) suhteen. Esimerkkinä vain... Käsitys paleoihmisistä on tietyllä tapaa juurtunut meille ja monin osin erheellinen.
Ilman eläinkunnan tuotteita kyllä melko mahdoton toteuttaa, siinä mielessä hyvin itsekäs ja luonnonvaroja käyttävä ruokavalio. Koska itse kuitenkin olen vakuuttunut sen tehokkuudesta suurten sairausryhmien ehkäisijänä ja ihmiselle ominaisimpana ruokavaliona, olen päätynyt tähän. Puhumattakaan vatsavaivojen kadosta! Ja jaksamisesta, hyvinvoinnista, kaikesta. :-)
Ciru, tarkoitan sydän- ja verisuonitauteja, autoimmuunisairauksia, ruoansulatuselimistön ongelmia, neurologisia sairauksia, muistisairauksia, metabolista oireyhtymää kaikkine muotoineen, syöpiä... Laajalla kirjolla. Paleo on "shotgun approach": taklaa yhdellä kertaa paljon ongelmia, hienosäätö on sitten yksilökohtaista.
30.04.2010 09:32
Ciru
mukkelis kirjoitti:
Ciru, tarkoitan sydän- ja verisuonitauteja, autoimmuunisairauksia, ruoansulatuselimistön ongelmia, neurologisia sairauksia, muistisairauksia, metabolista oireyhtymää kaikkine muotoineen, syöpiä... Laajalla kirjolla. Paleo on "shotgun approach": taklaa yhdellä kertaa paljon ongelmia, hienosäätö on sitten yksilökohtaista.
Esim sydän- ja verisuonitautien ehkäisyssä ja hoidossa oleellisin muutos tehdään tyydyttyneiden rasvojen osalta eikä suinkaan hiilareiden osalta. Tyydyttyneet rasvat suurentavat seerumin LDL-kolesterolipitoisuutta. Muihinkin sairauksiin joita mainitsit, niin vaikuttaa kokonaisuus ei mikään yksittäinen tekijä kuten hiilarit. Tähän liittyy myös olellisena osana liikunta. Ylipainon hoito ja ehkäisy ylipäätään. Suomen ravitsemussuositukset ovat mielestäni ihan kelpo suosituksia. Toki niitä viilaamalla saa itselleen sopivan ruokavalion, Pitää muistaa, että ne on vain suosituksia. Itsekin noudatan ruokavaliota jossa on paljon tuoreita vihanneksia, tuoretta, vähän jalostettua ruokaa. Jauhot, riisit, pastat ja leivät on lähes pois ruokavliostani.
30.04.2010 14:38
mukkelis
monkeyfood.net
Olen eri mieltä. LDL-pitoisuus ei ole hyvä indikaattori ennustamaan sydän- ja verisuonitauteja. Huomattavasti merkittävämpiä ovat matala triglyseridiarvo ja korkea HDL. LDL voi olla myös täysin harmitonta ja sen lisäksi elintärkeää. Jos partikkelikoko on suuri ja "kevyt" pienen ja tiukan sijaan, LDL-arvo saa olla suurempikin. Paras arvio ldl-partikkelien koosta on matala triglyseridiarvo ja korkea HDL.
Hiilihydraatit ovat merkittävä tekijä näissä(kin) sairauksissa. Liikunnalla, mutta vielä suuremmin levolla on tässä myös yhtä tärkeä merkityksensä, samoin esim. yhteisöllisyys suojaa.
03.05.2010 14:44
mari3
Don´t dream it, be it.
En tiedä miten asiantunteva kirja tämä "Good Calories, Bad Calories" (GCBC) on, mutta koska en ole opukseeen tutustunut, en sitä lähde teilaamaan. Uskon kuitenkin, että nykyisilläkin ravintosuosituksilla täytyy joku pohja olla, sillä muuten kai niitä olisi lähdetty kumoamaan oikein tosi teolla. En tiedä mille tutkimuksille GCBC-kirja teesinsä pohjaa, mutta yhden kirjottajan hengentuotteen varaan on uusia näkemyksiä mielestäni hatara kasata ja varsinkaan lähteä muuttamaan virallisia suosituksia.
Yksi selvimmistä harha-askeleista ja -luuloista nykyisissä suosituksissa on eläinrasvan täydellinen soimaaminen, mutta en ymmärrä, miksi kasvisrasvoja nyt yllättäen pidetään huonoina. Aivan selvää haittaa ihmisille on liiallisessa hiilihydraattien saannissa, joten järkevämpää olisi puuttua huonolaatuisten hiilareiden tuomitsemiseen, jos tuomitsemaan ylipäänsä lähdetään.
Mikael Folgelholm kirjoitti mielestäni järkevästi tätäkin aihetta sivuten 1. toukokuuta Hesarin sivulla A2. Tässä artikkeli:
http://www.hs.fi/paakirjoitus/artikkeli/Terveellinen+ruoka+voi+olla+my%C3%B6s+ekologista/HS20100501SI1MA01oc8
Jos linkki ei toimi, voi hakea HS:n sivuilta nimellä Mikael Fogelholm.
05.05.2010 06:37
mukkelis
monkeyfood.net
En perusta mielipiteitäni yhden teoksen varaan, olen vain maininnut yhden lukemisen arvoisen ihmiselle, joka pohtii näitä asioita.
Taubes on kirjassaan käynyt läpi viimeiset n. 100v. laihduttamisen tutkimusta.
Kasvirasvat ovat haitallisia, koska niissä on niin paljon omega-6-rasvahappoja. Sinällään niitäkin tarvitaan, mutta koska saamme nykyruoasta niitä niin paljon, omega-3- ja omega-6-rasvahappojen suhde vääristyy ja siitä seuraa ongelmia. Mm. ihmisen aivot on tehty omega-3-rasvahapoista. Kasviöljyissä on lajikohtaisesti muitakin ongelmia.
Fogelholm on ihan tolkun mies, ei siinä mitään.
11.05.2010 09:02
Tonnis
Kiitos tytöt mielenkiintoisesta keskustelusta.
Alkuperäiseen kysymykseen palatakseni, olen viime aikoina syönyt joko puuroaamiaisen, tai ruisleipä + kananmuna -aamiaisen ja on todettava että puuron jälkeen on taas tänäkin aamuna kauhea nälkä ja heikotus, vaikka kokonaiskalorimäärä on aikalailla sama kuin tuossa toisessa vaihtoehdossa.
Kauralesepuuroa olen viritellyt lisäämällä siihen vielä auringonkukansiemeniä, vadelmia ja runsaasti mustikoita. On varmasti terveellinen ja paljon kuitua, mutta se nälkä ja heikotus! :/
Toinen aamiainen pitää nälkää paljon paremmin. Täysjyväruisleipä valkosipulimeetvurstin kera ja kolme kananmunaa (raakana Rocky-style).
Lisäksi kahvia, vitskuja, kalaöljyä jne.
11.05.2010 10:05Hyvä aamupala

Nikken
Me olemme jo jonkin aikaa tehneet aamupalaksi tuolta Heikkilän Antin resepteistä mielestämme erittäin hyvän vaihtoehdon tuolle pekoniaamiaiselle joka tokin sekin on erittäin hyvä ja käytän sitä itsekkin.
Olen huomannut ainakin tämän seuraavan reseptin toimivan itselläni sen 5-6 h aivan loistavasti.
Tämä resepti on kahdelle henkilölle.
Kananmunia 4 kpl
Kermaa 1-1,5 dl
Pakastemarjoja ja jos mahd niin useimmiten puolukoita tai mustikoita n. 2-3 dl.
Kaikki nämä tehosekoittimeen ja a´vot
Yksi hyvä on myös leikkeleellä tai muulla tehty lautanen varustettuna keitetyllä/paistetulla munalla, salaatilla, tomaatilla, kurkulla , pähkinöillä.
15.05.2010 20:42"perinteinen aamupala"
jussi62
Päätinpä osallistua keskusteluun ja laitampa tähän oman aamiaiseni.
Puuro Neljän Viljan hiutaleista 1,5 dl (kuiva-aine)
Tummaa leipää 1-2 viipaletta
Tomaattia ja kurkkua
Raejuustoa 2 dl
Rasvaton maito 1 dl (lisään puuroon)
Appelsiinituoremehua lasillinen
Rypsiöljy 1 rkl puuroon
Kalaöljykaps. 2 kpl
Monivitamiini/hivenainevalmiste 1 tabl.
1 C-vit. tabl.
Tämä on arkiaamuisin lähes poikkeuksetta käytössä ja on toiminut minulla hyvin.
17.05.2010 04:28

make83
Yleensä aamulla: 40g/1dl kaurapuuroa,
n.110g/2kpl kananmunaa,
125g maitorahkaa tai 75g tonnikalaa,
Marjoja/hilloa 1-2ruokalusikallista,
Omega, c-vitamiini ja B-vitamiini
pillerit
17.05.2010 17:00Hei Tonnis!
mari3
Don´t dream it, be it.
Tuli mieleen tuosta Tonniksen puuroaamiaista koskevasti heikotus&nälkä -valituksesta, että lisääpä rasvaa ja proteiinia puurolautaselle, niin nälkä pysyy varmasti paremmin loitolla. Pelkkä kuitu ei riitä. Mä teen puuroni osittain kokonaisista jyvistä, jolloin proteiinia ja rasvojakin on enemmän kuin hiutaleissa. Voi- tai öljylisä on myös erinomainen juttu rasvan suhteen, samoin kuin vehnänalkiot. Maitorahka tai raejuusto sopii myös puuron sekaan, tai vaikka (soija)maito, niin proteiiniakin saadaan tarpeeksi.
Itse tuunaan puuroni usein myös paahdetuilla soijapavuilla, pahkinöillä tai siemenillä. Ja taateleilla ja viikunoilla. Kyllä lähtee nälkä ja mikä tärkeintä, se on hyvää! Toimii hienosti ainakin mulla aamulenkin jälkeen. Tosin mä syön pitkin päivää noin kuutisen kertaa, joten en tiedä kuinka pitkiä aikoja nälän pitäisi sulla pysyä loitolla. Omena tai muu hedelmä ennen lounasta naamariin, niin iso lounasnälkä ainakin hiukka siirtyy. Itse syön kymmenen yhdentoista maissa marja- tai hedelmäsekoitusta jonkun (soija)maitotuotteen ja vaikka pähkinöiden kanssa. Mutta nää jutut ovat tietysti yksilöllisiä. Kokeillen löytyy vaikka kuinka kivoja juttuja!
26.05.2010 14:28
Potkupami
Nykyään olen useimmin syönyt aamupalalla mysliä, jonka maustan joko maidolla tai maustamattomalla luomujogurtilla sekä omena tai banaani. Aamulla syön ihan reilusti hiilareita, jotta jaksaa.
Viikonloppuisin saatan tehdä reilun 3 munan munakkaan, jossa täytteenä vaikka kasvissuikaleita tai jotain lihakuutioita. Tällä annoksella jaksaa trampata kaupungilla pitkän aikaa.
27.05.2010 13:52
JCS
Always Go For Gold
Ehramin maitorahka + Valion jogurtti (mansikka-vanilija) + makeutusaine ja se blenderiin. Sitte pari palaa ruisleipää med levite, juusto ja kinkku. Sillä lähtee aamu hyvin käyntiin. :~)
Sinun täytyy olla kirjautuneena sisään jättääksesi vastauksen.
Tilaa keho.net uutiskirje
Kokoamme uutiskirjeeseen parhaat palat kätevinä linkkeinä.
Kirjaudu sisään
Ei tunnusta? Rekisteröidy! Unohtuiko salasana? Tilaa uusi!
Monta syytä liittyä jäseneksi
- Artikkelit
- Artikkeleita, tutkimuksia, henkilöesittelyitä, vinkkejä...
- Linkit
- Ravintoon, harjoitteluun ja hyvinvointiin liittyvät ajankohtaiset linkit
- Ravinto
- Ilmainen ravintoainelaskuri. Seuraa mitä syöt ja saa ideoita keho.netin reseptiarkistosta!
- Keskustelu
- Laadukasta ja asiallista keskustelua hyvinvoinnista.
- Uutiskirje
- Kokoamme uutiskirjeeseen parhaat palat kätevinä linkkeinä.